All Categories
Featured
(Pilot, A - halve maan stoma (moeilijke intraveneuze toegang). 2002) Met specifieke situatie wordt meestal de beroepsgebonden context bedoeld (halve maan stoma). Functies van de gegradueerde verpleegkundige Voor de beschrijving van de bovenvermelde beroepsgebonden context gaan we uit van de verschillende functies van de verpleegkundige. halve maan stoma. Uitgaande van de wettelijke omschrijving van verpleegkunde (Koninklijk Besluit nr 78 van 10 november 1967 art
De verpleegkundige als coördinator: zorgt voor de planning , continuiteit en communicatie in een multidisciplinair team, en dit binnen een ethisch en deontologisch referentiekader (halve maan stoma). 3. De verpleegkundige als kwaliteitsmanager: moet de kwaliteit van de individuele en globale zorgverlening aan cliënten bewaken en bevorderen - halve maan stoma. introcan safety 3. Hierbij wordt rekening gehouden met relevante evoluties die zich aanbieden op een driedimensionaal vlak: inhoudelijk, ten overstaan van collega's en cliënten
De verpleegkundige als gezondheidsvoorlichter: geeft gezondheidsvoorlichting en opvoeding aan de cliënt en zijn familie, als clinicus, begeleider en coördinator van zorg (halve maan stoma). 5. De verpleegkundige als lid van multidisciplinaire teams: bouwt door doelgerichte organisatie mee aan de synergie tussen mensen en teams rond cliënten, hun familie en omgeving (halve maan stoma). 6 - halve maan stoma. De verpleegkundige als onderzoeker en als onderzoeksmedewerker: heeft, naast het evalueren van het eigen handelen, de opdracht mee te werken aan wetenschappelijk onderzoek en de resultaten te integreren in zijn praktijk
De verpleegkundige als begeleider: staat in voor de vorming, het onderwijs en de training van studenten verpleegkunde, pas afgestudeerden en collega's, rekening houdend met relevante evoluties. halve maan stoma - stoma. 8. halve maan stoma. De verpleegkundige als beleidsverantwoordelijke: heeft in de zorgverlening een economische beleidsverantwoordelijkheid. halve maan stoma. Hij moet in overleg met andere disciplines kwalitatief hoogstaande zorg verlenen op de meest efficiënte en effectieve manier
Wij willen verpleegkundigen opleiden die theoretisch gefundeerd en kritisch reflectief handelen in klinische zorgsettings, in de maatschappelijke gezondheidszorg en de geestelijke gezondheidszorg. Het betreft kinderen en adolescenten, volwassenen en (hoog)bejaarden. Pagina 2 van 78 - versie: 2012 (halve maan stoma).9.12 Karel de Grote-Hogeschool Katholieke hogeschool Antwerpen vzw Eindcompetenties Algemene competenties A1 denk- en redeneervaardigheid A2 het verwerven en verwerken van informatie A3 het vermogen tot kritische reflectie en projectmatig werken A4 creativiteit A5 het kunnen uitvoeren van eenvoudige leidinggevende taken A6 het vermogen tot communiceren van informatie, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken A7 een ingesteldheid van levenslang leren Beroepsgerichte competenties BG 1 teamgericht kunnen werken BG 2 oplossingsgericht kunnen werken: zelfstandig complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk kunnen definiëren en analyseren BG 3 zinvolle oplossingsstrategieën kunnen ontwikkelen en toepassen BG 4 het besef van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk Beroepsspecifieke competenties: kerncompetenties met deelcompetenties voor verpleegkunde BS BS 1 Organiseren en coördineren van de diverse aspecten van zorg, ook in niet vertrouwde, complexe zorgsituaties, om ze te laten verlopen als een continu en integraal proces 1.1 Coördineren en afstemmen van de zorg rond het cliëntsysteem 1.2 Afstemmen en bewaken van de intra-, extra en transmurale zorg tot een continu en integraal zorgproces / zorgketen 1.3 Regie voeren op basis van klinische deskundigheid over de uitvoering van het zorgproces 1.4 Autonoom optreden vanuit een samenwerkingsmodel als belangenbehartiger van het cliëntsysteem 1.5 Bewaakt het verloop van het zorgprogramma / klinisch pad / zorgketen BS 2 Op een professioneel verantwoorde wijze vraaggestuurde zorg op maat verlenen ook in niet vertrouwde, complexe zorgsituaties, gericht op het somatisch, sociaal, psychisch en existentieel welbevinden van de zorgvrager in een multiculturele omgeving 2.1 Detecteren van de nood en vertalen naar evidence-based cliëntgerichte en –gestuurde verpleegkundige zorg op maat conform de algemene en beroepsgerelateerde wetgeving met gebruik van klinische expertise 2.2 Systematisch integreren van modellen van methodisch werken 2.3 Autonoom handelen vanuit een professionele relatie en houding 2 - halve maan stoma.4 Flexibel aanpassen van het verpleegkundig zorgproces met verantwoordelijkheidszin en een ruime mate van initiatief BS3 Toonaangevend functioneren binnen het intra- en interprofessionele team 3.1 Interprofessionele en intraprofessionele relaties opbouwen en efficiënt samenwerken rond gemeenschappelijke zorgdoelstellingen 3.2 Coachen van en leiding geven aan medewerkers in een gestructureerd team 3.3 Leveren van een waardevolle bijdrage tot het interprofessionele gebeuren BS4 De kwaliteit van zorg en welzijn bewaken en bevorderen 4.1 Informatie, advies en educatie verlenen in het kader van preventie en het begeleiden van veranderingsprocessen 4.2 Ondersteunen en toepassen van het kwaliteitsbeleid van de instelling 4.3 Kwaliteitsbevorderende initiatieven voorstellen of ondersteunen BS5 Constructief bijdragen aan de actuele beroepsontwikkeling 5.1 Gericht en methodisch vak- en wetenschappelijke literatuur opzoeken 5.2 Met inzicht participeren aan praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek 5.3 Kritisch beoordelen van de relevantie en bruikbaarheid van wetenschappelijke informatie en implementeren implementeren in de beroepsuitoefening BS6 Autonoom professioneel innoveren en inventief denken en handelen 6 - halve maan stoma.1 Participeren in vernieuwingsprojecten 6.2 Acties ondernemen om zich verder te professionaliseren 6.3 Oplossen van problemen in wisselende praktijksituaties 6.4 Vanuit een kritische ingesteldheid continu toetsen van beroepsmatig handelen 6.5 Actieve bijdrage leveren tot de profilering van het beroep en de belangen van de beroepsgroep Pagina 3 van 78 - versie: 2012.9.12 Karel de Grote-Hogeschool Katholieke hogeschool Antwerpen vzw Modeltrajecten Modeltraject PB Verpleegkunde - deeltraject deeltraject 1 PB Verpleegkunde - deeltraject deeltraject 2 PB Verpleegkunde - deeltraject deeltraject 3 PB Verpleegkunde - deeltraject PDT 3V Professionele ervaring Pagina 4 van 78 - versie: 2012.9.12 Karel de Grote-Hogeschool Katholieke hogeschool Antwerpen vzw Opleidingsprogramma deeltraject 3 PB Verpleegkunde (Voltijds modeltraject) 3V 1 12-13 3V 1.1 12-13 3V 2 G 12-13 Organiseren en coördineren van zorg 3V studiepunten 3 - Verpleegkundige als coördinator van zorg 3V Verlenen van zorg op maat 3V G tijdsorganisatie Periode 1 3 13 Periode 1 Periode 1+2 3V 2.1 G 12-13 - zorgthema 1 : Pathologie en farmacologie 6 Periode 1+2 3V 2.2 G 12-13 - zorgthema 2 : Klinisch redeneren 1 Periode 1 3V 2.3 G 12-13 - zorgthema 3 : Interventies 1 Periode 1 3V 2.4 G 12-13 - zorgthema 4 : Omgaan met kwetsbare groepen 5 Periode 1+2 3V 2 K 12-13 Verlenen van zorg op maat 3V K 13 Periode 1 3V 2.1 K 12-13 - zorgthema 1 : Kind in het ziekenhuis 3 Periode 1 3V 2.2 K 12-13 - zorgthema 2 : Acute pediatrie 5 Periode 1 3V 2.3 K 12-13 - zorgthema 3 : Specifieke patiëntengroepen 5 Periode 1 3V 2 P 12-13 Verlenen van zorg op maat 3V P 13 Periode 1+2 3V 2.1 P 12-13 - zorgthema 1 : Pathologie en farmacologie P 4 Periode 1 3V 2.2 P 12-13 - zorgthema 2 : Psychiatrische methodieken 5 Periode 1 2 Periode 2 2 Periode 2 3V 2.3 P 12-13 3V 2.4 P 12-13 3V 2 S 12-13 - zorgthema 3 : Omgaan met specifieke doelgroepen - zorgthema 4 : Psychologie Verlenen van zorg op maat 3V S 13 Periode 1+2 3V 2.1 S 12-13 - zorgthema 1 : Methode sociaal hulpverlenen 4 Periode 1+2 3V 2.2 S 12-13 - zorgthema 2 : Recht en wetgeving 6 Periode 1 3 Periode 2 3V 2.3 S 12-13 - zorgthema 3 : Welzijn op het werk/eersteljnsgezondheidszorg 3V 2 Z 12-13 Verlenen van zorg op maat 3V Z 3V 2.1 Z 12-13 - zorgthema 1 : Kritische en hoogtechnologische zorg 7 Periode 1 3V 2.2 Z 12-13 - zorgthema 2 : Gespecialiseerde klinische zorg 6 Periode 2 3V 3 12-13 3V 3.1 12-13 3V 4 12-13 3V 4.1 12-13 3V 5 12-13 3V 5.1 12-13 3V 6 12-13 Functioneren binnen een team 3V 13 3 - Verpleegkundige als coach 3V Kwaliteitszorg 3V Periode 1+2 Periode 2+3 3 3 - Verpleegkundige als educator 3V Beroepsontwikkeling en wetenschappelijk onderzoek 3V Innoveren en inventief handelen 3V Periode 1+2 3 4 - Literatuurstudie 3V Periode 2+3 Periode 1+2 Periode 1+2 4 3 Periode 1+2 Periode 2 3V 6.1 12-13 - Verpleegkundige in de wereld 3V 1 Periode 2 3V 6.2 12-13 - Verpleegkundige als innovator 3V 2 Periode 2 3V 7 G 12-13 Professionele ervaring 3V G 31 Academiejaar 3V 7 K 12-13 Professionele ervaring 3V K 31 Academiejaar 3V 7 P 12-13 Professionele ervaring 3V P 31 Academiejaar 3V 7 S 12-13 Professionele ervaring 3V S 31 Academiejaar 3V 7 Z 12-13 Professionele ervaring 3V Z 31 Academiejaar Pagina 5 van 78 - versie: 2012.9.12 Karel de Grote-Hogeschool Katholieke hogeschool Antwerpen vzw Studiegebied Opleiding Gezondheidszorg Verpleegkunde Professioneel gerichte bacheloropleiding Tijdsorganisatie: Periode 1 Samengesteld opleidingsonderdeel 3V 1 12-13 - Organiseren en coördineren van zorg 3V Docent(en): Delen van dit samengesteld onderdeel: Faes Kristof - 3V 1.1 12-13 - Verpleegkundige als coördinator van zorg 3V Fromont Veronique Olieslagers Ann Marie-Louise Van Genechten Nancy Studiepunten: 3 al de niet-vrijgestelde delen zijn te volgen Toelatingsvoorwaarden (volgtijdelijkheid) Creditbewijs gehaald of gedelibereerd voor 2V Organiseren en coördineren van zorg
Latest Posts
Mediamarkt Hp Printer
Colostomy Stoma Pictures
Stoma Regul Fitoform